FAQ

Τα έγγραφα που χρειαζόμαστε είναι: τα ονοματεπώνυμα, τον κανονισμό της πολυκατοικίας ( αν υπάρχει) ή τα ποσοστά καταμερισμού των δαπανών και τα τρέχοντα έξοδα.

Η EME αναλαμβάνει τη διαχείριση των κοινοχρήστων της πολυκατοικίας σας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το κτίριο σας να έχει νόμιμη εκπροσώπηση (ή βάσει καταστατικού ή βάσει πλειοψηφίας) από εκλεγμένο διαχειριστή που να είναι συνιδιοκτήτης ή επιτροπή συνιδιοκτητών.

Ο νόμιμος διαχειριστής θα υπογράψει το συμφωνητικό παράδοσης  – παραλαβής των ανάλογων εγγράφων και του ταμείου της πολυκατοικίας στην εταιρία μας. Εμείς στη συνέχεια θα αναλάβουμε να καταγράφουμε τις ενδείξεις των μετρητών θέρμανσης, να εκδίδουμε, να εισπράττουμε τα κοινόχρηστα και να πληρώνουμε τα συνεργεία και τους κοινόχρηστους λογαριασμούς (ΔΕΗ, νερό, φυσ.αέριο κτλ).

Για οποιαδήποτε έκτακτη δαπάνη θα ζητάμε την έγκριση του νόμιμου διαχειριστή.

Ακολουθούμε τον κανονισμό της πολυκατοικίας-οικοδομής (καταστατικό). Σε περίπτωση που δεν υπάρχει, ο νόμος 3741/29 αναφέρει ότι “Όλες οι κοινόχρηστες δαπάνες (καθαρισμός, πετρέλαιο-φυσικό αέριο, ανελκυστήρας ,ΔΕΗ ΕΥΑΘ κτλ) κατανέμονται σύμφωνα με τα τετραγωνικά του κάθε διαμερίσματος”.

Ακολουθούμε τον κανονισμό αν υπάρχει. Σε διαφορετική περίπτωση σύμφωνα με το νόμο 3741/29 είναι αδιάφορο αν γίνεται χρήση του διαμερίσματος. Αυτό σημαίνει ότι κάθε διαμέρισμα είναι υποχρεωμένο να πληρώνει ποσοστό 100% (και στη θέρμανση) ανεξάρτητα αν κατοικείται ή αν είναι επιπλωμένο. Παρόλα αυτά, μπορεί να παρθεί διαφορετική απόφαση με ομόφωνη απόφαση των ιδιοκτητών και για όσο διάστημα δεν αναιρείται από κανέναν.

Εάν ο ένοικος αυτός είναι ενοικιαστής τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε στον ιδιοκτήτη, ο οποίος και είναι υπεύθυνος για το διαμέρισμα. Aν είναι ιδιοκτήτης, η μόνη λύση είναι να διεκδικήσετε τα χρήματα δικαστικά. Μέχρι όμως να γίνει το δικαστήριο θα πρέπει το διαμέρισμα αυτό να συμπεριλαμβάνεται κανονικά στον υπολογισμό των κοινόχρηστων, και το ποσό που του αναλογεί να εισπράττεται από τα υπόλοιπα διαμερίσματα.

Ακολουθούμε ότι λέει ο κανονισμός της πολυκατοικίας. Εάν δεν υπάρχει, τότε σύμφωνα με το νόμο 3741/29 για οποιαδήποτε εργασία / επισκευή θα πρέπει να γίνει γενική συνέλευση και αν συμφωνήσει η πλειοψηφία  τότε η ανάλογη εργασία / επισκευή μπορεί να πραγματοποιηθεί.

Οι δαπάνες που αφορούν τους ιδιοκτήτες αναφέρονται σε αντικατάσταση ή αντιμετώπιση βλαβών των βασικών στοιχείων των εγκαταστάσεων της οικοδομής.

Οι ενοικιαστές συμμετέχουν στις λειτουργικές δαπάνες της οικοδομής όπως καθαριότητα, ΔΕΗ, νερό, θέρμανση, συντήρηση ανελκυστήρα, απολύμανση, λάμπες, κηπουρικές εργασίες , αναλώσιμα κτλ…

ΟΧΙ. Οποιαδήποτε εργασία στην οικοδομή πρέπει να έχει νόμιμο παραστατικό με Φ.Π.Α. Οτιδήποτε άλλο αποτελεί φορολογική παράβαση. Στα κοινόχρηστα χρεώνονται μόνο δαπάνες με νόμιμα παραστατικά. Διαφορετικά δεν νομιμοποιείστε να απαιτείτε την πληρωμή τους. Αν κάποιος δεν πληρώνει τα κοινόχρηστα και πρέπει να τα διεκδικήσετε το πρώτο που θα σας ζητηθεί είναι τα νόμιμα παραστατικά των δαπανών.

Σύμφωνα με τον κανονισμό της πολυκατοικίας, τα ποσοστά του ανελκυστήρα θα βγαίνουν βάση αυτού.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κανονισμός ισχύει ο νόμος 3741/29 ο οποίος ορίζει ότι ο ανελκυστήρας βγαίνει βάση των τετραγωνικών μέτρων επί του χιλιοστού του οικοπέδου  και προς αύξηση κάθε ορόφου.

Όσοι αποχωρούν από το σύστημα της κεντρικής θέρμανσης οφείλουν να πληρώνουν την αναλογία τους στις ετήσιες συντηρήσεις και επισκευές. Παρόλα αυτά, μπορεί να παρθεί διαφορετική απόφαση με ομόφωνη απόφαση των ιδιοκτητών.

Είναι χρήματα για συγκέντρωση ταμείου της οικοδομής που αφορά τους ιδιοκτήτες και θα χρησιμοποιηθεί για δαπάνες επισκευής του κτηρίου.

Εάν χρησιμοποιηθεί μέρος αυτού για λειτουργικές δαπάνες πρέπει να πληρωθεί από όλους τους χρήστες των διαμερισμάτων (ιδιοκτήτες – ενοικιαστές) .